Çerez Örnek

Oyun Geliştirme ve Programlama Hakkımızda

 

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı Hakkımızda

Kuruluş

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı 2024 yılında kurulmuş olup yaratıcı endüstriler alanında çağın gereksinimlerine uygun olarak tasarlanmış modern bir eğitim programıdır.

MİSYON:
Oyun Geliştirme ve Programlama Programı’nın misyonu; oyun geliştirme ve bilişim teknolojileri alanında yenilikçi, üretken ve etik değerlere sahip bireyler yetiştirmektir. Program, öğrencilerine teorik bilgiyle birlikte uygulamalı beceriler kazandırarak onları yaratıcı endüstrilerde aktif rol alabilecek donanımlı profesyoneller haline getirmeyi amaçlamaktadır.

VİZYON:
Programın vizyonu; ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, dijital oyun geliştirme ve programlama alanında yenilikçi yaklaşımlar üreten, teknolojik gelişmelere yön verebilen öncü bir eğitim programı olmaktır.

Programın Amaç ve Hedefleri

Program, yaratıcı endüstriler alanında çağın gereksinimlerine uygun olarak tasarlanmış modern bir eğitim programı olmayı hedeflemektedir. Amacı, öğrencilere modern oyun geliştirme teknolojilerini öğreterek onları oyun endüstrisinde başarılı bir kariyere hazırlamaktır. Bu program, öğrencilere oyun geliştirme ve programlama kapsamında modern bilişim teknolojilerini ve yapay zekâ konularını anlama, tasarlama, geliştirme ve yönetme yeteneklerini kazandırarak onları teknoloji alanında uzmanlaşmış profesyoneller haline getirmeyi amaçlamaktadır. Programda; öğrencilere sadece teorik bilgi verilmesi yaklaşımı değil, aynı zamanda pratik deneyim kazandıran yaparak öğrenme yaklaşımının benimsenmesi hedeflenmektedir. Bu yaklaşımın, öğrencilerin gerçek dünya problemlerini çözme becerilerini geliştirmesine, endüstriyel deneyim kazanmasına ve iş dünyasına daha hazırlıklı bir şekilde katılmasına olanak tanıması amaçlanmaktadır.

MEZUN KAZANIMLARI

❖ Temel bilişim bilimleri ve yapay zekâ prensipleri kapsamında oyun geliştirme ve programlamaya yönelik tasarlama, geliştirme ve yönetme yetenekleri.

❖ Oyun geliştirmeyle ilgili gerçek dünya problemlerini çözme ve yaratıcı çözümler üretme becerileri.

❖ Oyun geliştirme endüstrisi standartlarına uygun olarak iş birliği yapma ve iletişim becerileri.

❖ Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetenekleri.

❖ Etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etme yetkinlikleri.

 

Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere “Oyun Geliştirme ve Programlama Ön Lisans Diploması” ve “Oyun Geliştirici” unvanı verilmektedir.

Derecenin Düzeyi

Ön Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Oyun Geliştirme ve Programlama Programına ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçları taban alınarak, tercih eden öğrenci adaylarının puan sıralamasına göre yerleştirme yapılmaktadır.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal,non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

YOK.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

YOK.

Program Profili

Oyun Geliştirme ve Programlama Programı, dijital oyun sektörüne yönelik yaratıcı ve teknik becerilere sahip uzmanlar yetiştirmeyi amaçlayan uygulama temelli bir ön lisans programıdır. Program, öğrencilerine oyun tasarımı, programlama, yapay zekâ ve görsel anlatım alanlarında teorik bilgiyle birlikte sektöre uyumlu pratik deneyim kazandırır. Programın öğrenci kontenjanı 30 öğrencidir. 

Mezunların İstihdam Profilleri

Program mezunları; oyun tasarımı, programlama, yapay zekâ ve bilgisayar bilimleri alanında güçlü bir temel altyapıya sahip olacaktır ve bu alanlarda görev alabilme niteliğine erişecektir. Derslerin, öğrencilere hem teorik bilgiyi hem de pratik uygulama becerilerini kazandıracak şekilde düzenlenmiş olması; mezunların oyun tasarımı ve programlama alanında sektörde başarılı bir kariyere sahip olmalarını sağlayacaktır. Program mezunları, oyun geliştirme ve programlama alanında çalışan küçük-orta ölçekli işletmeler, oyun sektöründe yer alan teknopark firmaları yanında büyük ölçekli oyun firmalarında teknik eleman olarak istihdama katılabilecektir. Ayrıca, geliştirecekleri oyunlarla kendi firmalarını kurarak girişimci bireyler olmaları ve ülke sanayisine bu kapsamda katkı sunmaları da program mezunlarının kariyer hedefleri arasındadır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir.

Sınavlar Ölçme ve Değerlendirme

Ders gereksinimlerine bağlı olarak sözlü veya yazılı sınavlar üzerinden değerlendirme yapılmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıflan ders alabilmeleri için 1. yıl AGNO ortalamasının 1.80' den büyük olması ve mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olmalı ve AGNO ortalaması en az 2.00 olması gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları

Dört yarıyılda toplam 120 AKTS kredisini tamamlamış olmak.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e_öğrenme)

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatör)

PROGRAM KOORDİNATÖRÜ: Doç. Dr. Semih SALMAN;

İLETİŞİM: Ege Üniversitesi Kampüsü, Ege Meslek Yüksekokulu Oyun Geliştirme ve Programlama Programı 35100 Bornova – İZMİR;

TELEFON: +90(232) 373 6319

E-POSTA: semih.salman@ege.edu.tr

 

 

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ